Ons werk

System & Behaviour Modelling

TNO's System & Behaviour Modelling (SBM)-unit maakt simulatiemodellen realistischer door ze te voorzien van relevant menselijk gedrag en interactie met andere systemen. Voor veel simulatie- en analysetoepassingen zijn deze toevoegingen bijzonder waardevol. Zowel het programmeren van realistisch, bruikbaar gedrag, als de integratie met andere systemen, vergt veel tijd. Dat wil zeggen: tot voor kort.

SBM, onderdeel van TNO's expertisegroep Modelling, Simulation and Gaming (MS&G), heeft een aantal slimme tools ontwikkeld waarmee beproefde gedrags- en systeemmodellen soepel integreren binnen bijna alle bestaande simulatiearchitecturen.
Een voorbeeld hiervan is de door SBM ontwikkelde SIMOBS™ plug-in, die het mogelijk maakt om omgevingen in een voorheen ongekend tijdsbestek te voorzien van relevante systeem- en gedragselementen (een menselijke bevolking, auto's, schepen, etc.).
Noem het gerust een grote sprong voorwaarts. Graag nodigen we u uit mee te springen door uw simulatiemodellen naar een hoger niveau te tillen.

Concept Development & Experimentation

Een andere kracht van SBM ligt op het gebied van Concept Development & Experimentation (CD&E). CD&E ondersteunt bij de ontwikkeling van een oplossing met meerdere stakeholders met diverse belangen, een oplossing die werkt en die ook nog wordt gedragen. Denk aan een nieuw beveiligingsconcept, een nieuwe werkwijze voor crisisbeheersing of het bepalen van het juiste aan te schaffen materieel.

Contact

Ir. Robbert Krijnen

  • Virtual Reality
  • Augmented Reality
  • Gaming
  • Virtual Environments
E-mail

70 jaar Defensie Onderzoek

Meet us at stand N9-110

Wij gebruiken anonieme cookies om het gebruik van onze site te verbeteren.