Werkgeversimago van TNO

TNO wordt regelmatig meegenomen in onderzoeken naar imago en goed werkgeverschap. Wij vinden het belangrijk hoe starters en (young) professionals op de arbeidsmarkt denken over TNO. Welke aspecten zijn belangrijk in de keuze voor een toekomstige werkgever? Wat maakt TNO aantrekkelijk of misschien juist niet? Een greep uit de meest recente onderzoeken vind je hieronder.

TNO voor de vierde keer op rij favoriete werkgever in technische branche

Op het Intermediair Arbeidsmarkt event op 3 juni 2016 werd TNO voor de vierde keer de winnende technische organisatie. Hiermee liet TNO de Koninklijke BAM Groep en Heijmans N.V. (resp. 2e en 3e plaats) achter zich. In de overall ranking staat TNO op de 26e plaats. Het onderzoek toont aan dat het vertrouwen van hoogopgeleiden in de arbeidsmarkt blijft groeien.

Het onderzoek, dat al ruim 10 jaar wordt uitgevoerd onder zo’n 4000 HBO+-ers jonger dan 45 jaar, helpt werkgevers om een beter inzicht te krijgen in hun doelgroepen. Het onderzoek geeft antwoord op vragen als: hoe kijken hoogopgeleiden naar de arbeidsmarkt? Welke gevolgen hebben economische ontwikkelingen voor de voorkeuren van hoogopgeleiden? Hoe zien starters hun professionele toekomst? En: wat zijn de favoriete werkgevers van hoogopgeleiden in diverse categorieën?

Bezoek de Intermediair-site voor aanvullende informatie over het onderzoek.

Randstad Award 2016: Luchthaven Schiphol en TNO aantrekkelijkste werkgevers 2016

De Randstad Award 2016 voor de aantrekkelijkste werkgever van Nederland is gewonnen door TNO (non-profit) en Schiphol (profit). Wat maakt een organisatie een aantrekkelijke werkgever? Ook dit jaar stelde Randstad deze vraag aan 15.300 Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar. Van 350 grote werkgevers van Nederland is de aantrekkelijkheid gemeten. Het onderzoek meet de aantrekkelijkheid van de belangrijkste werkgevers in 25 landen.

Voor Nederlandse respondenten zijn werksfeer, een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden en werkzekerheid de belangrijkste criteria voor een aantrekkelijke werkgever. Daarnaast worden hoger opgeleiden vooral gedreven door interessante banen en carrièremogelijkheden. TNO scoort vooral hoog op nieuwste technologieën/innovatie (67%), werkinhoud (58%), goede training en opleidingen (56%) en kwalitatieve producten/diensten (56%).

Kijk voor meer informatie over het onderzoek op de site van Randstad.

Downloads
TNO als werkgever
Contact

Esther Sietses

  • Employer Branding
  • Marketing
  • Communication
E-mail

Ontmoet TNO bij de PhD-Day – bezoek de website

Job alert

TNO FAVORIETE WERKGEVER TECHNISCHE BRANCHE 2016

Wij gebruiken anonieme cookies om het gebruik van onze site te verbeteren.