Duurzame logistiek
De logistiek moet in 2050 naar 'zero emission'. Hiervoor zijn logistieke innovaties hard nodig. Met onze kennis en modellen ontwikkelen en versnellen we deze innovaties. Ontdek hoe we dit doen.

Onze visie op innovaties voor duurzame logistiek
Volgens de klimaatdoelstellingen moeten transport en logistiek in 2050 naar 'zero emission'. Daarbij zijn ook logistieke innovaties hard nodig.
Volg de laatste ontwikkelingen
5 mythes over de thuislevereconomie
Jaarlijks plaatst een Nederlander gemiddeld 40 bestellingen online. In de politiek en media wordt regelmatig negatief gesproken over de impact van de thuislevereconomie. De overlast en de gevolgen voor de verkeersveiligheid, het milieu en de middenstand zijn veelgehoorde argumenten. Maar klopt die beeldvorming wel, of liggen de feiten genuanceerder? TNO ging op zoek naar een breder perspectief en ontkracht vijf hardnekkige mythes over ons digitale bestelgedrag.


TNO aan basis ’s werelds eerste full scale pilot end-to-end CO2 afvang aan boord
Het Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD), het Oil and Gas Climate Initiative (OGCI) en Stena Bulk zijn vandaag begonnen met de eerste fase van het tweejarig, driefasig project REMARCCABLE om CO2 aan boord van een Stena Bulk-medium range (MR) tanker af te vangen. Het is 's werelds eerste end-to-end pilot voor het afvangen van CO2 aan boord.


Expertisegroep Duurzaam transport en logistiek
Bij Duurzaam transport en logistiek maken wij vervoer van goederen en personen efficiënter en duurzamer. Over duurzaam transport en logistics.
Innovaties voor duurzame logistiek

