Open infrastructuren
1 aflevering
20 januari 2021

Reizen in VR: een toekomstdroom of realiteit

Jae Maloney, New Technology Consultant bij de KLM en Tom de Koninck, Senior Consultant TNO bij de unit ICT, geven hun perspectief op de toekomst van reizen en het gebruik van nieuwe technologie zoals VR technologie. De coronacrisis en de impact van het klimaatakkoord hebben grote invloed op de reisbranche en het gedrag van de consument.

Reizen in VR

Wat is het perspectief op de mid-lange termijn? Welke rol gaat nieuwe technologie spelen en wat betekent dit voor een nationale airline als KLM?

• Afspeelduur:
    35 minuten
  • Datum uitzending:
  • aflevering 1 / 1

Reizen in VR: een toekomstdroom of realiteit

Beluister onze podcasts ook op

TNO ontvangt Research Grant van Meta voor onderzoek Social eXtended Reality (XR)

7 december 2022

TNO ontvangt een Research Grant van Meta voor onderzoek naar de toepassing van Social XR (eXtended Reality) in de werkomgeving.

Consortium Future Network Services wil grotere rol voor Nederland in ontwikkeling 6G

26 september 2022

Het ministerie van Economische zaken en Klimaat (EZK) en de Topsector ICT steunen het Groeifondsvoorstel van TNO en partners voor het realiseren van het Future Networks Services (FNS) programma.

Betere triage dankzij 5G-video en datafeed van ambulances

23 december 2021

Het gebruik van realtime video en vitale data verbetert de beoordeling in noodsituaties aanzienlijk in vergelijking met de huidige communicatie met alleen audio. Dit blijkt uit een onlangs afgeronde 5Gtest uitgevoerd door TNO, telemedicine-bedrijf RedZinc en AmbulanceZorg Groningen. Hierin is onderzocht in hoeverre een patiënt op afstand beter kan worden beoordeeld met behulp van audio-video verbinding en/of monitoring van vitale functies op basis van 5G.

Capgemini wordt partner van onderzoeksgroep ESI (TNO) - TNO

16 november 2021
Met Capgemini Engeneering als partner van de expertisegroep komen bedrijven een stap dichterbij om de complexiteit van high tech systemen te beheersen.