Effecten van overgang naar nieuwe typegoedkeuring voor auto’s
15 sep 2020
Bekijk
het nieuwsbericht van het Ministerie van Financiën
Het Ministerie heeft deze inzichten gebruikt bij de bijstelling van de BPM, die sinds 1 juli 2020 gebaseerd is op de WLTP CO2 typekeuringswaarden. De reeks rapporten monitort de effecten van de overgang: vooraf (fase I), tijdens (fase II), en achteraf (fase III), met een aanvulling op fase III voor plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV).
In het voorjaar van 2020 is er een vooruitblik gegeven op de gemiddelde WLTP CO2-waarde voor 2021 die nog geen rekening houdt met de gevolgen van de COVID-19 pandemie. Deze is gebaseerd op de autonome trend en de Europese doelen voor autofabrikanten. Dit rapport is de laatste in een serie van vier die de effecten van de overgang hebben gemonitord: vooraf (fase I), tijdens (fase II), en achteraf (fase III).
Fase I (vooraf)
Aspects of the transition from NEDC to WLTP for CO2 values of passenger cars – phase 1: the problem situation
Fase II rapport (tijdens)
Aspects of the transition from NEDC to WLTP for CO2 values of passenger cars - phase 2: preliminary findings
Fase III rapport (achteraf):
Aspects of the transition from NEDC to WLTP for CO2 values of passenger cars - Phase 3: After the transition
Aanvullend rapport fase III
Aspects of the transition from NEDC to WLTP CO2 values of plug-ins hybrid vehicles
Aanvullend rapport
Actualisatie CO2-waarden nieuwe personenauto’s en inschatting CO2-waarde 2021
Bekijk ook
De rapporten emissiemetingen aan personen- en bestelauto's
Dr. Norbert Ligterink
Neem contact op met Dr. Norbert Ligterink
De vraag is verzonden! Je ontvangt binnenkort een bevestigingsmail.
Er is helaas iets misgegaan. Probeer het later opnieuw.