Wij ontwikkelen en passen kennis toe op het gebied van sociale innovatie. De focus ligt enerzijds op interventies voor gedragsverandering, om acceptatie van 'nieuw' gedrag door klanten en burgers te versnellen. Anderzijds houden we ons bezig met (online) manieren voor samenwerking in coalities. We richten ons op onderzoek naar succes- en faalfactoren, evenals het ontwerp van sturing en control in cross organisationele samenwerkingsverbanden.
Human Behaviour & Organisational Innovation helpt organisaties om effectiever te worden in haar samenwerking op het niveau van de gebruiker, organisatie en keten. We richten ons op twee speerpunten:
Wij richten ons op het beïnvloeden van menselijk gedrag met behulp van technologie. Daarbij realiseren we ons dat:
Wij houden ons bezig met de invloed van technologie op gedragsverandering: online omgevingen kunnen grote sociale krachten losmaken, zoals tijdens de Arabische Lente. Nieuwe platforms ontstaan om sociale ervaringen verder vorm te geven en de opinie te beïnvloeden. Gewapend met deze kennis hebben we een sterk instrument voor (of tegen!) gedragsverandering in handen. Voorbeelden van onze tools zijn:
Maatschappelijke uitdagingen op het gebied van bijv. energie, mobiliteit en veiligheid zijn zo complex dat overheden, bedrijven, burgers en consumenten met elkaar moeten samenwerken om ze op te lossen. Onze expertise is het faciliteren van genetwerkte, cross organisationele samenwerkingsverbanden waar draagvlak voor (online) samenwerking, sturing & control nodig is. Denk aan crisismanagement, netwerksturing van infrastructuur zoals (water)wegen en rail, transsectorale samenwerkingsverbanden in het oplossen van bijv. een duurzame energievoorziening. Adviezen richten zich op het organiseren van (online) samenwerking door het faciliteren van draagvlak en inrichten van het proces.
Voorbeelden van onze methodes zijn:
De vraag is verzonden! Je ontvangt binnenkort een bevestigingsmail.
Er is helaas iets misgegaan. Probeer het later opnieuw!