Sociale innovatie
0 afleveringen

Een betrouwbaar, betaalbaar en rechtvaardig energiesysteem

Hoe bouwen we aan een volledig duurzaam energiesysteem dat betrouwbaar, betaalbaar en rechtvaardig is? Ontdek in een viertal webinars de achtergrond, ontwikkelingen, technologieën en het onderzoek naar ons toekomstige, duurzame energiesysteem en wat daarvoor nodig is. Bekijk de webinars nu terug.

Aflevering 1: Een industrie zonder fossiele brandstoffen

In dit webinar onder leiding van moderator Rene Peters gaan Faruk Dervis, Senior Business Developer Systeemintegratie (TNO) en Robert de Kler, Senior Research Scientist (TNO) in gesprek over technologische oplossingen voor decarbonisatie van de industrie en de inpassing hiervan in het energiesysteem. Hiermee geven we de industrie en andere stakeholders inzichten over kritische succesfactoren voor de transitie.

Corné Boot, Head of Government Affairs BP Netherlands en Alice Krekt, programmadirecteur Deltalinqs Cimate Program, reflecteren op de presentaties en praten mee via een livestream verbinding.

De kansen en uitdagingen van systeemintegratie in de energietransitie

Aflevering 2: Energiearmoede en de energietransitie

Koen Straver, Energiearmoede-expert van TNO, gaat in dit interactieve webinar in gesprek en beantwoordt vragen over de energiearmoede problematiek. Dit doet hij aan de hand van de bevindingen en inzichten uit onderzoek en het rapport over energiearmoede van TNO en partners.

Lees ook het whitepaper Energiearmoede en de energietransitie (pdf).

In gesprek over de energiearmoede problematiek

Aflevering 3: De noodzaak van grootschalige energieopslag

In dit webinar, onder leiding van moderator René Peters, gaan Joris Koornneef en Remco Groenenberg in gesprek over grootschalige energieopslag. Hoe slaan we elektriciteit duurzaam op, en in welke vorm? Hoe waarborgen we de leveringszekerheid van energie?

Met grootschalige en innovatieve technologieën en infrastructuur energieopslag realiseren

Aflevering 4: Systeemintegratie - grootschalige windenergie om te voldoen aan een CO2-vrij energiesysteem

Bekijk hier het Engelstalige webinar over systeemintegratie.

Webinar systeemintegratie

De mens als succesfactor voor de energietransitie

31 januari 2024
1 aflevering
Hoe krijgen we iedereen mee met de energietransitie? Bekijk onze webinar en ontdek hoe sociale innovatie overheden, bedrijfsleven en burgers verbindt op weg naar een klimaatneutrale samenleving in 2030 - 2050.

Switch naar het hybride energiesysteem

17 februari 2023

Wind op zee onder druk