Susan Swarte benoemd tot Lid Raad van Bestuur TNO en Chief Financial Officer

Gezonde samenleving
Veilige samenleving
9 juni 2021

Drs. Susan M. Swarte RC (1968) is door de Kroon benoemd tot Chief Financial Officer (CFO) binnen de Raad van Bestuur van TNO. In deze rol volgt zij Cis Marring op, die sinds februari 2014 die functie bekleedde. Susan Swarte is per 1 mei 2021 begonnen als CFO.

portretfoto_susan_swarte_cfo_tno
Foto: Susan Swarte

Susan Swarte heeft een jarenlange en zeer ruime ervaring op het gebied van financiën en strategisch management bij uiteenlopende bedrijven; van beursgenoteerd tot start-up. Zij is haar financiële loopbaan gestart bij Unilever en is vervolgens overgestapt naar Numico in Shanghai en Amsterdam. Zij heeft vervolgens brede management ervaring opgedaan bij het beursgenoteerde, life sciences bedrijf OctoPlus NV. De afgelopen jaren was Susan CFO bij onder meer Olympia, de Staatsloterij en de Van Hessen Groep.

Tevens is Susan Swarte als supervisory board member actief bij Acta Marine en als non-executive board member bij Toxys BV. Eerder was zij independent board member bij Peterson Control Union en commissaris bij onder meer Heineken Nederland en Generali Nederland NV.

Paul de Krom CEO: “De brede ervaring bij grote en kleine bedrijven, nationaal en internationaal, die Susan Swarte meebrengt past naadloos bij de activiteiten en de strategie van TNO voor de komende jaren. We zijn blij met haar komst bij TNO en kijken uit naar een goede samenwerking binnen de Raad van Bestuur en de medewerkers van TNO.”

Susan Swarte: "De missie van TNO om mensen en kennis te verbinden om innovaties te creëren spreekt mij enorm aan. Innovaties versterken zowel de duurzame concurrentiekracht van bedrijven als het welzijn van onze samenleving. Ik vind het geweldig dat ik daaraan mede vorm mag geven. "

Angèle Reinders nieuwe directeur Solliance

1 februari 2023

Angèle Reinders, hoogleraar van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e), is benoemd tot nieuwe directeur van Solliance. Reinders gaat leiding geven aan de nieuwe brede focus van het Nederlands/Vlaamse/Duitse samenwerkingsverband op het gebied van zonne-energie.

Grondstofschaarste: maakt schaarste de energietransitie fataal?

Artikel

Grondstoffenschaarste neemt toe. Hoe stellen we Europa veilig van kritieke grondstoffen? Bij TNO werken we aan antwoorden met onderzoek.

EntoBreed: AgriTech startup voor duurzame meelwormenkweek

30 januari 2023

EntoBreed is een innovatieve agri-tech start-up die zich richt op de duurzame kweek van eetbare meelwormen. Hun doel? Een volledig circulair product te creëren.

Compensatie remde groei energiearmoede

27 januari 2023

Uit onderzoek van TNO blijkt dat in 2022 naar schatting ruim 600 duizend huishoudens (circa 510 duizend in 2020) in ons land in energiearmoede leefden: ze hebben hoge energiekosten, wonen meestal in een huis dat niet goed is geïsoleerd en hebben een laag inkomen.

Zorgkosten hoger naarmate de energiekwaliteit van huis slechter is

27 januari 2023

Uit een verkennende studie van TNO blijkt dat zorgkosten van huishoudens hoger zijn naarmate de energiekwaliteit van hun huis slechter is. Deze correlatie is vooral sterk in het geval van kinderen onder de 18 die leven in een huis met een zeer lage energiekwaliteit waar de verwarming uit of laag staat.