Susan Swarte benoemd tot Lid Raad van Bestuur TNO en Chief Financial Officer

Gezonde samenleving
Veilige samenleving
9 juni 2021

Drs. Susan M. Swarte RC (1968) is door de Kroon benoemd tot Chief Financial Officer (CFO) binnen de Raad van Bestuur van TNO. In deze rol volgt zij Cis Marring op, die sinds februari 2014 die functie bekleedde. Susan Swarte is per 1 mei 2021 begonnen als CFO.

portretfoto_susan_swarte_cfo_tno
Foto: Susan Swarte

Susan Swarte heeft een jarenlange en zeer ruime ervaring op het gebied van financiën en strategisch management bij uiteenlopende bedrijven; van beursgenoteerd tot start-up. Zij is haar financiële loopbaan gestart bij Unilever en is vervolgens overgestapt naar Numico in Shanghai en Amsterdam. Zij heeft vervolgens brede management ervaring opgedaan bij het beursgenoteerde, life sciences bedrijf OctoPlus NV. De afgelopen jaren was Susan CFO bij onder meer Olympia, de Staatsloterij en de Van Hessen Groep.

Tevens is Susan Swarte als supervisory board member actief bij Acta Marine en als non-executive board member bij Toxys BV. Eerder was zij independent board member bij Peterson Control Union en commissaris bij onder meer Heineken Nederland en Generali Nederland NV.

Paul de Krom CEO: “De brede ervaring bij grote en kleine bedrijven, nationaal en internationaal, die Susan Swarte meebrengt past naadloos bij de activiteiten en de strategie van TNO voor de komende jaren. We zijn blij met haar komst bij TNO en kijken uit naar een goede samenwerking binnen de Raad van Bestuur en de medewerkers van TNO.”

Susan Swarte: "De missie van TNO om mensen en kennis te verbinden om innovaties te creëren spreekt mij enorm aan. Innovaties versterken zowel de duurzame concurrentiekracht van bedrijven als het welzijn van onze samenleving. Ik vind het geweldig dat ik daaraan mede vorm mag geven. "

Aardobservatie: onze planeet in beeld

Artikel

Met satellieten voor aardobservatie brengen we onze planeet in beeld. TNO kent een lange geschiedenis in ontwikkelen van instrumenten die onze planeet bekijken.

TNO aan basis ’s werelds eerste full scale pilot end-to-end CO2 afvang aan boord

5 oktober 2022

Het Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD), het Oil and Gas Climate Initiative (OGCI) en Stena Bulk zijn vandaag begonnen met de eerste fase van het tweejarig, driefasig project REMARCCABLE om CO2 aan boord van een Stena Bulk-medium range (MR) tanker af te vangen. Het is 's werelds eerste end-to-end pilot voor het afvangen van CO2 aan boord.

TNO spin-off Cellcius wint prijs klimaatcoalitie Bill Gates

4 oktober 2022

Cellcius, een spin-off van TNO die werkt aan de doortonwikkeling van warmtebatterijtechnologie voor energieopslag, wint Explorer Grant van Breakthrough Energy.

PV dagen

Evenement

Speciaal voor de PV-sector organiseren de Nationale Consortia Zon in Landschap, Zon op Infra en TKI Urban Energy op 13 en 14 oktober de PV dagen.

Startdatum:
Locatie:
Hotel NH Eindhoven

Jubileum TNO: 90 jaar aan innovaties

30 september 2022

Dit jaar bestaat TNO 90 jaar. Opgericht in 1932 om kennis toepasbaar te maken. Om zo bij te dragen aan maatschappelijke opgaven en het verdienvermogen van Nederland. In die negen decennia zijn talloze innovaties ontwikkeld, elk met hun eigen impact. Voor de komende jaren stelt TNO wederom ambitieuze doelen die ze samen met haar partners dit decennium wil realiseren.