TNO werkt aan de ontwikkeling van een Decision Support aanpak waarmee bedrijven al in de beginfases van hun ontwerpproces mogelijke gezondheidsrisico’s in beeld krijgen en maatregelen kunnen nemen om reputatieschade en hoge kosten te voorkomen.
Dit innovatieve project heeft als doel om telemonitoring te verbeteren en het vroegtijdig detecteren van IBD-opvlammingen met behulp van digitale biomarkers.
In maart 2023 lanceert TNO de nieuwe campagne #ditisonzetijd. TNO wil de samenleving, ondernemers en overheid bewust maken van wat TNO doet en zich op de arbeidsmarkt verder profileren.
TNO deed onderzoek naar de levens van mensen die te maken hebben met energiearmoede. Door interviews kreeg TNO een gedetailleerd en diepgaand inzicht in welke problematiek de huishoudens ervaren, hoe ze hier mee omgaan en waar ze vanuit hun eigen perspectief mee geholpen zouden zijn.
TNO’s prestigieuze H.A. Lorentz Prijs is dit jaar toegekend aan prof.dr Stef van Buuren voor zijn oeuvre van grensverleggend toegepast-wetenschappelijk onderzoek met een buitengewone maatschappelijke impact.