Susan Swarte benoemd tot Lid Raad van Bestuur TNO en Chief Financial Officer

Gezonde samenleving
Veilige samenleving
9 juni 2021

Drs. Susan M. Swarte RC (1968) is door de Kroon benoemd tot Chief Financial Officer (CFO) binnen de Raad van Bestuur van TNO. In deze rol volgt zij Cis Marring op, die sinds februari 2014 die functie bekleedde. Susan Swarte is per 1 mei 2021 begonnen als CFO.

portretfoto_susan_swarte_cfo_tno
Foto: Susan Swarte

Susan Swarte heeft een jarenlange en zeer ruime ervaring op het gebied van financiën en strategisch management bij uiteenlopende bedrijven; van beursgenoteerd tot start-up. Zij is haar financiële loopbaan gestart bij Unilever en is vervolgens overgestapt naar Numico in Shanghai en Amsterdam. Zij heeft vervolgens brede management ervaring opgedaan bij het beursgenoteerde, life sciences bedrijf OctoPlus NV. De afgelopen jaren was Susan CFO bij onder meer Olympia, de Staatsloterij en de Van Hessen Groep.

Tevens is Susan Swarte als supervisory board member actief bij Acta Marine en als non-executive board member bij Toxys BV. Eerder was zij independent board member bij Peterson Control Union en commissaris bij onder meer Heineken Nederland en Generali Nederland NV.

Paul de Krom CEO: “De brede ervaring bij grote en kleine bedrijven, nationaal en internationaal, die Susan Swarte meebrengt past naadloos bij de activiteiten en de strategie van TNO voor de komende jaren. We zijn blij met haar komst bij TNO en kijken uit naar een goede samenwerking binnen de Raad van Bestuur en de medewerkers van TNO.”

Susan Swarte: "De missie van TNO om mensen en kennis te verbinden om innovaties te creëren spreekt mij enorm aan. Innovaties versterken zowel de duurzame concurrentiekracht van bedrijven als het welzijn van onze samenleving. Ik vind het geweldig dat ik daaraan mede vorm mag geven. "

Waddeneilanden verduurzamen met energie uit water

9 april 2024
De Waddeneilanden streven ernaar om tegen 2030 een groot deel van hun elektriciteit uit hernieuwbare bronnen te halen, waarbij ze gebruikmaken van wind, zon, golven en getijden.

IenW, RWS en TNO verlengen Afsprakenkader om Nederlandse infrastructuur, leefomgeving en economie toekomstbestendig te maken

8 april 2024

Emissies voorspellen van boerenbedrijven op basis van mobiele metingen

2 april 2024