TNO publiceert Jaarverslag 2022 volledig geïntegreerd

Gezonde samenleving
Veilige samenleving
16 maart 2023

Vandaag verscheen het Jaarverslag 2022 van TNO. Voor het eerst betreft het een volledig geïntegreerd jaarverslag, waarbij duurzaamheid integraal in het algemene jaarverslag is verwerkt. Zo wordt de cruciale maatschappelijke bijdrage die TNO levert nog duidelijker net als onze belofte aan de maatschappij, om bij te dragen aan oplossingen voor een veilige, gezonde, duurzame en digitale samenleving.

In 2022 kon TNO met trots terugkijken op negen decennia aan innovatie met impact voor de maatschappij. Dat deden we onder andere met een TNO90-evenement voor collega’s en stakeholders. “Met dit geïntegreerde jaarverslag hebben we niet alleen die stakeholders heel duidelijk in beeld gebracht, maar ook de waarde die we voor hen creëren,” aldus Susan Swarte CFO binnen de Raad van Bestuur.

Zichtbaar in de samenleving

Het jaarverslag 2022 bevat de resultaten van het eerste jaar van TNO’s nieuwe strategieperiode 2022 – 2025.  Tjark Tjin-A-Tsoi, CEO TNO: “We zijn zichtbaar op tal van innovatieve fronten in de samenleving. En we staan er financieel gezond voor en onderscheiden ons als een aantrekkelijke werkgever. Het jaarverslag beschrijft naast de financiële en duurzaamheidsprestaties ook de verschillende gepubliceerde nieuwe inzichten (NPOV’s), gelanceerde spin-offs en gestarte strategische veranderprogramma’s”.

Het verslag kijkt vooruit naar de duidelijke doelen, onze ‘moonshots’, die we vóór 2030 willen halen. Zo wordt heel concreet welke impact TNO wil realiseren, werkend conform de principes voor duurzame bedrijfsvoering van de United Nations Global Compact.

Jaarverslag 2022

Lees een uitgebreide terugblik en ontdek meer over onze prestaties.

TNO en eLstar Dynamics ontwikkelen schakelbare gevelplaten warmteregulering in gebouwen

28 februari 2024
TNO en eLstar Dynamics, een ontwikkelaar van slim adaptief glas gaan samen niet-transparante schakelbare glaspanelen ('SwitchARP') ontwikkelen om de verduurzaming van woningen en gebouwen te versnellen.

Factsheets over fysieke belasting op het werk

27 februari 2024

Nederland Europees kampioen zitten

27 februari 2024