TNO publiceert Jaarverslag 2022 volledig geïntegreerd

Gezonde samenleving
Veilige samenleving
16 maart 2023

Vandaag verscheen het Jaarverslag 2022 van TNO. Voor het eerst betreft het een volledig geïntegreerd jaarverslag, waarbij duurzaamheid integraal in het algemene jaarverslag is verwerkt. Zo wordt de cruciale maatschappelijke bijdrage die TNO levert nog duidelijker net als onze belofte aan de maatschappij, om bij te dragen aan oplossingen voor een veilige, gezonde, duurzame en digitale samenleving.

In 2022 kon TNO met trots terugkijken op negen decennia aan innovatie met impact voor de maatschappij. Dat deden we onder andere met een TNO90-evenement voor collega’s en stakeholders. “Met dit geïntegreerde jaarverslag hebben we niet alleen die stakeholders heel duidelijk in beeld gebracht, maar ook de waarde die we voor hen creëren,” aldus Susan Swarte CFO binnen de Raad van Bestuur.

Zichtbaar in de samenleving

Het jaarverslag 2022 bevat de resultaten van het eerste jaar van TNO’s nieuwe strategieperiode 2022 – 2025.  Tjark Tjin-A-Tsoi, CEO TNO: “We zijn zichtbaar op tal van innovatieve fronten in de samenleving. En we staan er financieel gezond voor en onderscheiden ons als een aantrekkelijke werkgever. Het jaarverslag beschrijft naast de financiële en duurzaamheidsprestaties ook de verschillende gepubliceerde nieuwe inzichten (NPOV’s), gelanceerde spin-offs en gestarte strategische veranderprogramma’s”.

Het verslag kijkt vooruit naar de duidelijke doelen, onze ‘moonshots’, die we vóór 2030 willen halen. Zo wordt heel concreet welke impact TNO wil realiseren, werkend conform de principes voor duurzame bedrijfsvoering van de United Nations Global Compact.

Jaarverslag 2022

Lees een uitgebreide terugblik en ontdek meer over onze prestaties.

Thuiswerkers wonen kwartier verder van werk

17 april 2024
Uit recente gegevens van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden (NEA) van TNO en het CBS blijkt dat thuiswerkers gemiddeld een kwartier langer onderweg zijn naar hun werk dan werknemers die niet thuiswerken.

World Hydrogen Summit 2024

Evenement
Startdatum:
Locatie:
Rotterdam Ahoy

Hergebruik van afvalhout door integrale ketensamenwerking

15 april 2024

Biobased prefab gevels: sein op groen

15 april 2024

Van land tot wand: Stro, bouwmateriaal van de toekomst?