TNO benoemt Helen Kardan als Director Science & Technology High Tech Industry

2 mei 2024

Den haag, 2 mei 2024 – TNO kondigt vandaag de benoeming aan van Helen Kardan als de nieuwe Director Science & Technology voor de unit High Tech Industry. Kardan volgt Christa Hooijer op die onlangs is overgestapt naar TNO's unit Defence, Safety & Security. Kardan is momenteel Senior Supplier Account Lead, Strategic Sourcing and Procurement bij ASML. Zij start per 1 juni 2024 in haar nieuwe rol bij TNO.

Helen Kardan begon haar carrière bij Freescale Semiconductor Ltd. in Japan en ontwikkelde zich verder in de VS, Europa en Azië. Voordat ze in 2018 bij ASML in dienst trad, werkte ze voor de Technische Universiteit Eindhoven en bij TNO. Kardan heeft uitgebreide ervaring in verschillende leidinggevende functies en waardevolle expertise in groeistrategie en waardeketenmanagement in hightech domeinen zoals semiconductor, medtech en automotive.

Kardan wordt bij TNO verantwoordelijk voor het uitvoeren van de wetenschappelijke en technologische strategie die zich richt op het creëren van baanbrekende innovaties voor TNO’s partners en klanten, met name in Nederland. En het verder versterken van de relaties en samenwerkingen met de academische wereld en kennisinstituten. Naast haar nieuwe rol bij TNO blijft Kardan zich inzetten voor ondernemerschap binnen de Nederlandse wetenschappelijke gemeenschap.

Arnaud de Jong, managing director TNO High Tech Industry: "We zijn verheugd met de komst van Helen. Als onderdeel van een zorgvuldig wervingsproces, hebben we in het bijzonder belang gehecht aan haar marktgerichte high-tech expertise en brede netwerk in het Brainport-ecosysteem, evenals haar internationale focus. Ze heeft een schat aan ervaring in de sector en onderscheidt zich door tastbare resultaten te leveren."

HR_BW_FME3653

"Ik vind het geweldig om weer deel uit te maken van TNO's levendige gemeenschap. In mijn rol kijk ik ernaar uit te mogen werken met getalenteerde en deskundige mensen bij TNO. En samen met high-tech ecosystemen niet alleen de grenzen van wetenschap en technologie te verleggen, maar ook economische groei te stimuleren en het maatschappelijk welzijn te bevorderen. Het zal een spannende reis worden, gevoed door samenwerking, creativiteit en de gedeelde visie om een betekenisvol verschil te maken in de wereld, 'Made in the Netherlands'."

Helen Kardan

Director Science & Technology High Tech Industry

Laat je inspireren

TNO ontwikkelt eerste methode voor volledig circulaire elektronica

25 april 2024
TNO ontwikkelt nieuwe methode om electronica beter te kunnen recyclen na levensduur.

ESA kiest Nederlands satellietsysteem voor lokale emissiemonitoring

21 februari 2024