Havenbedrijf Rotterdam en TNO verlengen en verdiepen samenwerking

Logistiek

Havenbedrijf Rotterdam en onderzoeksorganisatie TNO hebben op maandag 4 december hun strategische samenwerkingsovereenkomst verlengd met drie jaar. De samenwerking op het gebied van innovatie wordt niet alleen verlengd, maar ook uitgebreid om nog intensiever samen te gaan werken.

Beide partijen werken al een aantal jaar samen aan projecten op het gebied van transport en logistiek, energietransitie, industrietransformatie en infrastructuur. De uitbreiding heeft betrekking op een aantal belangrijke speerpunten voor de haven zoals digitalisering en verduurzaming van logistieke processen. Havenbedrijf Rotterdam en TNO nemen de komende jaren het initiatief om via fieldlabs gezamenlijke innovatie-initiatieven te lanceren die impact hebben in de haven. Hierbij wordt onder meer gekeken naar het Merwe-Vierhavengebied (M4H).

"De grote maatschappelijke opgaves waar TNO aan werkt, komen allemaal samen in de haven van Rotterdam. Denk daarbij aan de energie- en grondstoffentransitie en de verduurzaming van de industrie en logistiek. De samenwerking van multidisciplinair onderzoeksinstituut TNO en Havenbedrijf Rotterdam is cruciaal om de complexe innovaties op al deze onderwerpen versneld toe te passen en op te schalen", aldus Susan Swarte, CFO van TNO.

Lees hele bericht op de website van Havenbedrijf Rotterdam >

tno-susan-swarte

"De samenwerking van multidisciplinair onderzoeksinstituut TNO en Havenbedrijf Rotterdam is cruciaal om de complexe innovaties voor energie- en grondstoffentransitie en de verduurzaming van de industrie en logistiek versneld toe te passen en op te schalen."

Susan Swarte

CFO, TNO

Klim ‘achter het stuur’ van een autonoom voertuig

16 februari 2024
Bezoekers namen onlangs plaats 'achter het stuur' van een autonoom voertuig op de Open Dag van de Automotive Campus in Helmond.

Rijden we in 2030 nog zelf?

22 januari 2024

Slimme band van TNO en Goodyear beleeft werelddebuut op CES

16 januari 2024

Goodyear en TNO maken mobiliteit veiliger met intelligente banden